- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl zet zijn opmars in Nederland verder. Uit het grootschalige Consumentenonderzoek van Deloitte blijkt dat bijna de helft van onze Noorderburen in 2013 een Lidl bezocht, en dat de discounter voor 13% de voornaamste supermarkt is.
De meest bezochte Nederlandse supermarkt is nog steeds marktleider Albert Heijn (68%), maar Lidl staat wel op nummer twee (37,1% in 2013). Bovendien is Lidl steeds vaker de “primaire supermarkt” van de Nederlanders. 13,3% zegt regelmatig een vestiging van de discounter te bezoeken als vaste klant. Een stijging van een kwart ten opzichte van 2012, toen nog maar 10,7% Lidl zijn vaste winkel noemde. Enkel AH (28,3%) en Jumbo (14,9%) doen hier beter.
Naast Lidl, dat de laatste jaren fors inzette op vers, groeit ook Aldi. De hard discounter is voor 5,1% van de Nederlanders de primaire winkel, ten op zichte van 4,1% vorig jaar.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?