Jims
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Jims
Colruyt Group's online apotheek Newpharma en fitnessketen Jims hebben een nieuwe samenwerking aangekondigd. Samen lanceren ze gratis online toepassingen en tools en bieden ze advies over gewoontes, voedingssupplementen en recepten op maat, waarvan de ingrediënten rechtstreeks via Collect&Go kunnen besteld worden.
Newpharma, Jims en Collect&Go bundelen hun krachten om een gezonde levensstijl aan te moedigen. De fitnessketen Jims heeft met zijn expertise een test opgezet die aan elke gebruiker een sportprofiel toekent en bijpassende Collect&Go-recepten voorstelt. Newpharma van zijn kant heeft zijn gratis 'Nutri-test' gelanceerd, die bestaat uit een dertigtal vragen. Aan het eind van de vragenlijst krijgt de gebruiker een persoonlijk (voedings)profiel toegewezen en worden op basis van het resultaat aanbevelingen gedaan voor voedingssupplementen. De test stelt ook recepten voor, waarvan de ingrediënten direct via Collect&Go kunnen worden besteld. “Vandaag lanceren Newpharma en Jims nieuwe concrete toepassingen op het terrein, waarmee ze aantonen dat er een grote synergie mogelijk is tussen de verschillende uithangborden van de Groep Colruyt”, schrijft deze laatste in haar persbericht. En Colruyt gaat nog een stap verder: Newpharma biedt ook gratis video-afspraken aan waarbij gebruikers gepersonaliseerd advies kunnen krijgen van apothekers en voedingsdeskundigen.
De samenwerking van Newpharma met Jims kadert ook in de aanpak van Colruyt rond gezondheid en welzijn. Via het platform 'Jims' Health Club' kunnen gebruikers een gratis sportprofiel aanmaken door een reeks vragen te beantwoorden, waarna ze in een van de vier sportprofielen worden geplaatst die het best bij de antwoorden passen. Eenmaal op het platform krijgen gebruikers praktisch advies over hoe ze hun doelen kunnen bereiken. Ze hebben ook toegang tot een reeks voedingsadviezen en elke deelnemer krijgt gepersonaliseerde recepten aangeboden, waarvan de ingrediënten ook direct aan het Collect&Go winkelmandje kunnen worden toegevoegd. "We maken het makkelijker voor mensen om toegang te krijgen tot gezondheid en verlichten de last voor sporters. Onze ambitie? Om hun boodschappen klaar te hebben staan na hun sportsessie, zodat ze de hele week gezond kunnen eten,” legt Pieterjan Nuitten, directeur van Jims, uit. “Voor ons is dit de eerste stap in onze unieke aanpak van ondersteuning, een aanpak die we steeds verder verfijnen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?