Guylian
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Guylian
Leen Baeten heeft Godiva verlaten om Tom Snick te vervangen als hoofd van Guylian.
Koerswijziging bij Guylian, door de komst op 1 augustus van Leen Baeten, voorheen aan het roer bij Godiva. Leen Baeten, 43 jaar, is al vijftien jaar actief op deze markt, voornamelijk bij Godiva, waar ze tot voor kort Head of Business Europe en EMEA Marketing Director was. Leen Baeten vervangt voormalig CEO Tom Snick, die het bedrijf plotseling verliet, nadat hij er in 2021 aan de slag ging. Lotte Confectionery, sinds 2008 de Zuid-Koreaanse eigenaar van het bedrijf, streeft al een aantal jaren naar een aanzienlijke omzetgroei, onder meer door een herpositionering van het merk, nieuwe recepten en een duurzaam engagement. Leen Baeten benadrukt: "Marketing is de drijvende kracht achter het creëren van waarde voor al onze stakeholders: werknemers, consumenten, commerciële partners, en zeker ook de samenleving en de planeet. "Guylian heeft een 200-tal mensen in dienst. Het beschikt in het Belgische Sint-Niklaas over een productievestiging van 27.000 m² en produceert meer dan 800 miljoen pralines per jaar.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?