Okay Direct
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Okay Direct
Op woensdag 4 oktober opent OKay zijn derde OKay Direct-winkel in de Keizer Leopoldstraat in Gent. Die volgt er twee jaar na de lancering van de allereerste OKay Direct in de Belfortstraat in Gent en acht maanden na een tweede opening in Lennik.
“We openen deze nieuwe winkel omdat we sterk geloven in het concept en de ondersteunende technologie”, vertelt Gert Somers, verantwoordelijke voor OKay Direct. “De resultaten van onze eerste OKay Direct liggen in lijn van de verwachtingen en de klanten reageren bovendien zeer positief op deze innovatieve winkelformule." De technologie die gebruikt wordt in de nieuwe winkel is ondertussen ook verder geëvolueerd. Zo werkt OKay Direct met een nieuwe generatie kasten, ontwikkeld door Colruyt Group Smart Technics en het Nederlandse Innovend, waardoor klanten nog sneller en makkelijker kunnen winkelen. Ook de inrichting werd geoptimaliseerd en het productassortiment werd bijgestuurd. “We openen een nieuwe vestiging in Gent omdat we echt wel toekomst zien in deze winkelformule in een stad als Gent. Er wordt echter ook gekeken naar mogelijkheden in andere steden”, vervolgt Gert Somers.
OKay Direct is een innovatief winkelconcept van OKay waar klanten 24/7 boodschappen kunnen doen. Met dit concept komt de retailer tegemoet aan de evoluerende noden van de klant zoals het belang van autonomie en vrijheid én focus op productkwaliteit. De werking van het concept is simpel: de klant krijgt toegang tot de winkel door de QR-code van zijn Xtra-app of -kaart te scannen. Met die QR-code kan de klant de deuren van de (koel)kasten openen om producten te nemen. Alle aankopen worden geregistreerd op basis van productdetectie in de rekken. Door de QR-code aan de kassa opnieuw in te scannen wordt de eindafrekening gemaakt en kan de klant elektronisch betalen voor het verlaten van de winkel. De klant kan op deze manier zijn aankopen volledig autonoom en op eigen tempo afhandelen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?