- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Okay, de buurtsupermarktketen van Colruyt Group, opent vandaag (19 juni 2014) zijn 100ste winkelpunt. Binnen 10 jaar wil de keten naar 180 filialen gaan.
De uitbreiding van Okay is de laatste jaren een versnelling hoger geschakeld. De eerste Okay opende 16 jaar geleden de deuren in het Oost-Vlaamse Ertvelde. In 2008 opende de keten na 10 jaar zijn 50ste winkel, voor de volgende 50 winkelopeningen was er nog maar een goede 6 jaar nodig.
Dat groeitempo, van 7 tot 8 nieuwe winkels per jaar, wil de keten nu vasthouden. Op termijn ziet OKay in België een potentieel van zo’n 180 winkels. En dat "ondanks de uitdagende marktomstandigheden". "OKay is vandaag een volwaardige winkelformule van Colruyt Group, naast grote zus Colruyt", klinkt het dan ook bij de retailer.
Okay is nu hoofdzakelijk aanwezig in Vlaanderen (85 van de 100 winkels), maar kijkt voor zijn expansie nu meer naar Wallonië. Op termijn zou zelfs een derde van de Okay-vestigingen in Wallonië moeten liggen.
Vanaf het najaar van 2015 neemt OKay ook een nieuw distributiecentrum in Lot (Beersel) in gebruik.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?