- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Familiebrouwerij Omer Vander Ghinste wil haar productie uitbreiden. Hiervoor investeert het bedrijf zo'n tien miljoen euro. Dat meldt De Tijd.
In 2008 lanceerde de familiebrouwerij het bier Omer, een zwaar blond bier van hoge gisting. Omer viel meteen in de smaak en won verschillende prestigieuze prijzen. Sindsdien gaat het brouwerij Omer Vander Ghinste voor de wind. De familiezaak draait intussen zo goed, dat het bedrijf in 2016 gaat uitbreiden, goed voor een investering van zo'n 10 miljoen euro.
Sinds de lancering van Omer draait de huidige brouwerij bijna non-stop. Door groeiende interesse uit het buitenland wil de zaak dan ook meer volume produceren. Hiervoor bouwt de brouwerij een tweede brouwzaal, tegenover de reeds bestaande brouwerij in Bellegem. Het prijskaartje dat hieraan vasthangt bedraagt 5 à 6 miljoen euro. Daarnaast zal er ook een nieuwe logistieke opslagplaats komen in Kortrijk, wat ook enkele miljoenen zal kosten.
Vorige week nog viel Omer in de prijzen op de World Beer Awards. Vandaag is zo'n tien procent van de productie bedoeld voor export, vijf jaar geleden was dit amper vier procent.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?