iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Na een daling tussen januari en februari van dit jaar, steeg het volume van de retail in maart 2024 met 11,7%. Maar volgens cijfers van Statbel zijn de verkoopvolumes nog steeds laag in vergelijking met vorig jaar.
Met een groei van 11,7% in maart 2024 is het volume van de retail, exclusief brandstof, gestegen ten opzichte van de voorgaande maanden van dit jaar. Deze cijfers liggen echter nog steeds onder de verkoopvolumes van een jaar eerder. Tussen maart 2024 en 2023 daalden de verkoopvolumes in de retail, met uitzondering van brandstof, met 5,3%. De niet-gespecialiseerde detailhandel met overwegend voedingsmiddelen kende de grootste daling ten opzichte van vorig jaar (-8,7%). In vergelijking met de vorige maand blijkt uit de cijfers van Statbel dat de sector textiel, kleding, schoeisel en lederwaren in de gespecialiseerde handel de grootste stijging kende, namelijk 28,6%. Gespecialiseerde retailwinkels noteerden een stijging van 13,2%, terwijl niet-gespecialiseerde retailwinkels met overwegend voeding hun volumes zagen stijgen met 11,2%. Gespecialiseerde winkels met huishoudelijke apparaten deden het ook goed, met een stijging van 11,6%.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?