- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Volgens een onderzoek van Yesmail onderschatten de merken de invloed van de sociale media bij hun marketingstrategie. Het Noord-Amerikaanse bureau heeft 500 consumenten gepeild over hun koopgewoontes op het web en in de winkel. Het heeft ook de marketingcampagnes op het web geanalyseerd van grote merken als Apple of Amazon.
De helft van de ondervraagde consumenten zegt beïnvloed te worden door de sociale media bij het doen van online aankopen. 34% geeft tevens aan een product te hebben gekocht naar aanleiding van een promotie die hij op een sociaal medium was tegengekomen. Toch zou slechts 8% van de reclamecampagnes op Facebook betrekking hebben op promoties. Volgens het onderzoek spelen de sociale media een belangrijke rol bij de aankoopbeslissing. Tijdens de feesten stellen consumenten het op prijs aanbevelingen of meningen aan te treffen over de producten die ze willen komen. Een Community Manager die de sociale media tijdens de stille uren (18u-2u) leidt, zou een positieve invloed kunnen hebben.Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?