Gondola
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Gondola
Bij de presentatie van zijn halfjaarcijfers gaf Jumbo aan zich opnieuw te willen richten op zijn fundamenten. Ook in België zullen keuzes gemaakt moeten worden, zegt Pierre-Alexandre Billiet, CEO van Gondola.
De complexe situatie in de Belgische retailmarkt heeft Jumbo zeker niet geholpen.
De Nederlandse retailer heeft af te rekenen met tal van problemen, te beginnen bij de coronapandemie, die de uitbreiding van zijn netwerk in Vlaanderen fors heeft vertraagd. Maar er zijn ook andere factoren in het spel, zoals de fundamenteel onduidelijke positionering in België, een land waar het tempo van de veranderingen versnelt. Maar er is ook de stijgende interne complexiteit met de overname van La Place, de uitzonderlijke groei uit het verleden, het nieuwe logistieke centrum en alle veranderingen die de kosten blijven opdrijven. Jumbo bevindt zich duidelijk in woelig water: bij het Nederlandse familiebedrijf heeft zowel de familie als het bedrijf problemen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?