Carrefour
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour
Na drie maanden hebben Carrefour en PepsiCo zich verzoend: in de rekken van de supermarktketen zijn opnieuw producten van Lay’s, Doritos en Pepsi te vinden.
Bij het begin van het jaar meldde Carrefour dat het door een prijsconflict niet langer producten van PepsiCo zou aanbieden in zijn winkels in België, Frankrijk, Spanje en Italië. De voedings- en drankgigant hanteerde volgens de retailer onaanvaardbare prijzen. Door het prijsconflict lagen er geen producten van Lay’s, Doritos, Pepsi, 7up, Duyvis en Quaker meer in de winkelrekken. Carrefour verwees klanten naar haar huismerken als alternatief. Aan het conflict is nu een einde gekomen. De supermarktketen meldde gisteren aan het persagentschap AFP dat er een akkoord gevonden werd met PepsiCo “in het belang van de klant”. Daardoor zullen er ook in de Belgische winkels opnieuw alle producten van PepsiCo te vinden zijn. Onenigheid tussen supermarkten en leveranciers komen vaker voor, zeker nu de hoge inflatie consumenten extra waakzaam maakt voor lage prijzen. Ook de scherpe concurrentie in de foodretail in ons land zorgt voor hardere onderhandelingen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?