- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Opticienketen Pearle is uitgeroepen tot de Salesforce Retailer of the Year Belgium 2020-2021. Aveve krijgt de eretitel voor beste winkelketen, terwijl Newpharma de beste webshop van 2020-2021 is.
Consumenten hebben Pearle Opticiens uitgeroepen tot ‘Salesforce Retailer of the Year Belgium’ 2020-2021. Daarmee laat de winkelketen niet minder dan 35 genomineerden achter zich. In de ogen van de consument verdient Aveve de titel ‘Salesforce Beste Winkelketen van België’ – Aveve kreeg dit jaar een nieuw logo - , terwijl Newpharma de ‘SalesforceWebshop Award Belgium’ in de wacht sleept. De winnaars worden gekozen op basis van aantal stemmen, NPS (net promoter-score) en de mate waarin ze zich van anderen onderscheiden.
Ikea werd door een jury als winnaar van de ‘Salesforce Sustainable Retailer of the Year 2020-2021’ uitgeroepen. Ikea is volgens de juryleden een sterk voorbeeld van hoe een gigant de omwenteling maakt naar duurzaamheid, door nieuwe businessmodellen op te zetten, transparante verslagen, inspiratie voor de klant en een sterk en steeds groener assortiment. Ikea laat twee andere genomineerden, Brüt by Färm en LN Knits, achter zich. De jury bestond dit jaar uit Koen Wouters (Regional Vice President, Salesforce), Gerwin Souman (Projectmanager Europe, Q&A), Martijn Martens (Retail Analyst, Gondola), Valerie Geluykens (CSR Manager, JBC), Steven Bollé (Retailcoach), Jessica Peters (Sustainable Consultant, Greenfish), Kenny Defrijn (Head of marketing, Too Good to Go) en Jolien Roedolf (Business Development sociaal ondernemen, HERWIN).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?