Picon
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Picon
De iconische Franse likeur Picon kiest voor een nieuwe identiteit en lanceert die met een eerste communicatiecampagne. Om een nieuw, jong en dynamisch publiek te bereiken, biedt Picon de kans op een (vernieuwde) kennismaking met het favoriete aperitief ‘Picon Bière’.
Picon is al sinds de jaren 1960 populair in zowel Frankrijk als België en is nog altijd een vaste waarde in de winkelrekken, in buurtcafés of op hippe locaties. De iconische robijnrode likeur met de smaak van sinaasappelschil en van lekkere planten (zoals gedroogde kinabast en gentiaanwortel), gaat vandaag op zoek naar een tweede jeugd. Als nieuw topmerk in het productaanbod van Campari kiest Picon voor een nieuwe identiteit en lanceert die met een eerste communicatiecampagne, die vanaf april in heel België wordt uitgerold. Die campagne wil Picon voorstellen in zijn meest eenvoudige formule, namelijk als ‘Picon Bière’, een simpel aperitief met een frisse smaak. “Met die nieuwe identiteit bouwt het merk voort op zijn verleden, door het retro-vintage-element te behouden, maar het voegt er nu een premium dimensie aan toe”, vertelt Francesca Arcangeli, marketing director bij Campari Benelux. “De aandacht voor het aperitief Picon Bière past in die strategie van een vernieuwd imago. De campagne richt zich specifiek tot mannen en vrouwen tussen 25 en 40 jaar. Op die manier willen we een nieuw, jong, stedelijk en dynamisch publiek bereiken, dat belang hecht aan authenticiteit en eenvoud, aan echte banden en de fundamentele waarden in het leven.”
Met de slogan “Picon. Bière. And that’s it.” richt de communicatiecampagne de spots op een eenvoudige combinatie: 5 cl Picon à l’Orange en 25 cl bier. Het bier is liefst blond en de fles Picon en het glas zijn bij voorkeur koud. De communicatiecampagne werkt met aantrekkelijk beeldmateriaal, waarop je vrienden ziet die met elkaar klinken op hun favoriete plekjes, zonder veel blabla, gewoon door te genieten van het moment met een aperitief van Picon Bière in de hand. “Op die manier stelt deze campagne eenvoud en authenticiteit centraal”, vervolgt Francesca Arcangeli. “Picon is het ideale aperitief. Gelijk waar. Overal. Gewoon. We willen zo onderstrepen dat met Picon de dingen niet moeilijk zijn. Alles hangt af van de mensen, van de sfeer en de vrienden. Neem een slok en je ervaart een zacht en rond gevoel, met een fluwelen smaak van sinaasappel, van zoet-bittere karamel en een zachte bittere toets van de kinabast.” Bij de lancering van deze campagne, in het tweede semester, hoort ook een volledig nieuw glas, met het Picon-logo erop. Met dat nieuwe imago wil Campari de iconische Franse likeur een tweede leven geven. De drank werd in 1837 uitgevonden door ondernemer Gaétan Picon in Marseille en veroverde van daaruit de wereld, via Algerije, Brussel en Londen. Het verhaal van Picon is verbonden met veel plaatsen en zit vol verrassingen. En ook in de 21ste eeuw gaat dat verhaal door, met een volledig nieuw publiek.
Meer informatie over Picon is te vinden op: https://piconlive.piconaperitif.com/
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?