- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Is Aldi België zich aan het voorbereiden op een lancering in e-commerce? Daar lijkt het alleszins op, getuige een online vacature die onze redactie tegenkwam.
In de vacature op de website van rekruteringsbureau Best2Best schrijft Aldi dat het op zoek is naar een ‘E-Commerce Reporting Analyst’ voor zijn Belgische hoofdzetel in Erpe-Mere. De persoon in deze functie zal rapporten over e-commerce prestaties moeten opstellen en functioneren als aanspreekpunt tussen “het e-commerce team, operations en de ontwikkelaars,” klinkt het.
Op het internet circuleerde bovendien tot voor kort een tweede vacature, die intussen offline gehaald is maar nog altijd opduikt in Google-resultaten. In die vacature ging Aldi België op zoek naar een ‘Logistic Operations Manager E-commerce.'
Uit deze twee vacatures en de inhoud ervan, kunnen we afleiden dat Aldi volop bezig is aan de lancering van een webshop in België.
Een Belgische webwinkel zou een radicale verandering van koers betekenen voor de Duitse keten, die in ons land al jaren vasthoudt aan zijn klassieke hard discount-strategie. Al kwam er vorig jaar al een eerste verandering in dit model, toen onze redactie onthulde dat Aldi voortaan ook merkproducten zou gaan verkopen.
Een webshop zou een primeur zijn voor Aldi in België, maar internationaal niet. De winkelketen heeft al een webwinkel in onder andere het Verenigd Koninkrijk, waar Aldi vooral wijn en non-food aanbiedt via internet. Aldi startte deze maand ook met de online verkoop van Duitse voedingsproducten in China, via het online platform Tmall Global dat door Alibaba wordt gerund.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?