- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De discountformule van Delhaize zou de verliezen blijven opstapelen. Volgens onze confraters van De Standaard, gaat er een intern gerucht de ronde dat de formule volgend jaar zou kunnen verdwijnen. Delhaize herinnert er ons aan dat het concept in een evaluatieperiode blijft en dat er geen enkele beslissing daaromtrent genomen wordt in de komende maanden.
“Red Market blijft positieve signalen tonen, zoals de dagelijkse recrutering van nieuwe klanten en hun excellente tevredenheid, de verkoop gaat in de goede richting en de financiële resultaten zitten in een permanente evolutie”, geeft Florence Maniquet, Communications Manager van Delhaize, ons mee.
Volgens De Standaard hebben de supermarkten Red Market vorig een verlies van 9,5 miljoen euro geleden. De laatste jaren zou de keten achtereenvolgens 5 miljoen, 5,9 miljoen, 8 miljoen en ten slotte vorig jaar 9,5 miljoen euro verlies hebben gedraaid.
“Red Market is nog een jong concept en de rentabiliteit van de verkooppunten is zeer goed. Je moet daarenbovenop ook rekening houden met het feit dat de gemaakte investeringen nog zwaar doorwegen op de cijfers. Eind 2013 werden er drie nieuwe winkels geopend. Het zakencijfer van die winkels heeft tot op heden nog geen grote impact gehad op de jaarresultaten, in tegenstelling tot de gemaakte investeringen”, vervolgt Florence.
Het was Denis Knoops, de huidige CEO van Delhaize België en Luxemburg die het project in 2009 ontwikkelde (https://www.gondola.be/nl/content/red-market-een-gesofistikeerd-labo-1015). Ter herinnering, de winkels Red Market zitten niet vervat in het transformatieplan dat eerder werd voorgesteld en het concept zit tot op heden in een evaluatieperiode.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?