- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na een promo-intensieve maand februari, hebben de Belgische supermarkten in de maand maart opnieuw minder promoties georganiseerd. Dat blijkt uit de promobarometer van onderzoeksbureau GfK.
In P02 2014 (week 5 t.e.m. 8) stelde GfK nog een verhoogd aantal promoties (+6,3%) ten opzichte van het begin van het jaar vast. De promo’s hebben zich nu weer gestabiliseerd. Het aantal acties daalde met -3% ten opzichte van de vorige periode, maar op jaarbasis blijft het stabiel (+1%).
Vooral op dranken (+17,5%) en gekoelde producten (+7,1%) werden kortingsacties georganiseerd. Die op verse (-7,5%) en droge voeding (-6,3%) daalden dan weer.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?