- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het enseigne Shoe Discount verdwijnt in België en wordt vervangen door het Nederlandse Bristol. Er komen ook zo’n 30 nieuwe winkels bij in ons land.
Euro Shoe Group, het Belgische moederbedrijf van Shoe Discount en Bristol, wil voortaan met één merk voor Nederland en België verder. Daardoor verdwijnt de naam Shoe Discount uit de Belgische winkelstraat, en worden alle 134 bestaande winkels de komende maanden omgebouwd tot Bristol-winkels. Tegen midden volgend jaar moet de brand switch afgerond zijn.
Aan het winkelconcept zelf verandert er niet zo veel. De keten zal nog altijd schoenen aan lage prijzen verkopen, maar zal zijn gamma wel uitbreiden met kleding en kledingaccessoires. Hierdoor zou de naam Shoe Discount de lading niet langer dekken. Bovendien wou de winkelketen ook af van het negatieve imago dat gepaard ging met het woord ‘discount’. En met één merk staat de groep ook sterker in de concurrentie met de Zalando’s van deze wereld.
Naast een nieuwe naam, wil Euro Shoe Group ook nieuwe winkels openen in België en Nederland. In totaal wil de groep 100 nieuwe Bristol-vestigingen openen, waarvan de komende vijf jaar een 30-tal in België. Dat de groep vooral wil uitbreiden in Nederland is opvallend, aangezien daar het afgelopen jaar de ene na de andere winkelketen failliet ging.
De 30 nieuwe Belgische Bristol-winkels zullen op termijn 100 nieuwe banen opleveren. Voor de hele transformatie trekt Euro Shoe in totaal 40 miljoen euro uit. Volgend jaar staan al winkelopeningen gepland in Zelzate, Mechelen-Noord, Zottegem en Sint-Truiden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?