- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De presentatie en de promotie van producten in de supermarkt kan soms duur uitpakken en de opvolging hiervan is ingewikkeld. In dit kader is SmartSpotter ontwikkeld, een toepassing waarmee fabrikanten en detaillisten hun campagnes kunnen volgen; hier is het de consument zelf die de merken van informatie voorziet!
Hoe werkt het?De “Spotters” (consumenten die in het bezit zijn van deze applicatie) ontvangen speciale opdrachten via hun smartphone. Op dat moment worden ze de ogen van de sales managers, brand managers, trade marketeers en catergory managers. Met behulp van hun mobiele telefoon verzamelen de “Spotters” foto’s en informatie over verschillende campagnes. Elke opdracht is geografisch bepaald om er zeker van te zijn dat de foto’s inderdaad van de juiste plaats komen. De foto’s worden vervolgens naar de leveranciers gestuurd die dan kunnen controleren hoe hun artikelen worden ingezet op de winkelvloer. De consument wordt beloond met een “salaris” van 1 tot 4 euro per voltooide opdracht, terwijl de leverancier tijdwinst boekt.
Eén vraag brengt ons echter van ons stuk: Zal de geloofwaardigheid met betrekking tot de oprechtheid van het bedrijf niet te lijden hebben onder het feit dat de consument zich in zekere zin een deel zijn werk ziet overnemen?
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?