- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Stefan Descheemaeker, die tot 2013 verantwoordelijk was voor Delhaize Europa, is benoemd tot CEO van diepvriesproducent Iglo. De Belg werd aangesteld door de nieuwe eigenaar Nomad Holdings en moet het tij keren voor de fishstick-maker. Dat schrijft De Tijd op zijn website.
Nomad Holdings nam Iglo nog maar enkele weken geleden over voor 2,6 miljard euro. De nieuwe eigenaar grijpt meteen in door een nieuwe CEO aan te stellen. Zijn taak: Iglo opnieuw op de rails zetten. Het merk verliest immers jaar na jaar marktaandeel en omzet ten voordele van private label.
De nieuwe kapitein van Iglo (en de merken Findus en Birds Eye) wordt Descheemaeker, een man met een verleden bij AB InBev en Delhaize. Bij Delhaize was hij onder andere financieel directeur en later hoofd van de Europese activiteiten. Descheemaeker had echter de ambitie om Pierre-Olivier Beckers op te volgen als CEO van de Delhaize Groep. Toen in 2013 duidelijk werd dat niet hij, maar Frans Muller de nieuwe CEO werd, stapte hij op bij de supermarktgroep. Bij Iglo volgt Descheemaeker nu Elio Leoni Scenti op.
Iglo is de grootste diepvriesproductengroep van Europa, en telt 2.800 werknemers in 12 landen. De omzet van Iglo kwam in 2014 op 1,47 miljard euro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?