- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Tijdens de voorstelling van het transformatieplan Carrefour 2022, kondigde Carrefour ook de mogelijke investeringsplannen aan van internetgigant Tencent en Yonghui, gespecialiseerd distributeur van verse en kleine formaten in China, in Carrefour China. Daarnaast is er ook een strategisch samenwerkingsakkoord met Tencent in China op til.
Carrefour heeft een voorakkoord getekend met Tencent en Yonghui over een mogelijke investering in Carrefour China. “Dankzij die samenwerking wordt de distributiekennis van Carrefour verenigt met de technologische knowhow van Tencent en de operationele expertise van Yongshui, meer bepaald zijn beheer van verse producten”, verduidelijkt Carrefour. De retailer blijft wel de belangrijkste aandeelhouder van Carrefour China. Meer informatie over de samenwerking zal pas bekend raken van zodra het akkoord definitief getekend is.
Tencent en Carrefour bevestigen dat er ook een protocolakkoord voor strategische samenwerking in China is getekend. Daardoor zou de distributiekennis van Carrefour gedeeld worden met de technische knowhow en het innovatievermogen van Tencent.
“Dit partnerschap laat Carrefour niet alleen toe om haar visibiliteit op het internet te verbeteren en haar winkel- en internetverkeer te doen toenemen. Ook kunnen we profiteren van de uitgebreide technologische en digitale kennis van Tencent om nieuwe initiatieven voor smart retail te ontwikkelen”, benadrukt Carrefour.
Tijden de samenwerking zal Tencent het dienstenaanbod op zijn platformen uitbreiden en ontwikkelen binnen het ecosysteem van Carrefour. Daarnaast zullen ook de werking van Weixin, de betaaloplossingen van Weixin Pay, zijn cloud en andere diensten uitgebreid en verbeterd worden.
Bij de coöperatie zullen meerdere samenwerkingszones worden afgebakend. Daarbij gaat het specifiek om smart retail, het delen van gegevens, oplossingen voor mobiel betalen, de verbetering van de winkelervaring en de exploitatie van gegevens om zo het winkelverkeer van Carrefour China dynamischer te maken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?