- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Duizenden werknemers op het hoofdkantoor van Tesco hebben opdracht gekregen om enkele dagen in winkels te gaan werken. Een poging van Dave Lewis, de nieuwe CEO van Tesco, om het moraal op te krikken.
Lewis heeft een valse start genomen aan het hoofd van de Britse retailreus. Zo bleek onlangs dat Tesco een veel te hoge winstverwachting had afgeleverd, een rekenfout van 250 miljoen pond die het imago van Lewis en zijn winkelketen geen goed deden. Om het imago van de directie op te poetsen, stuurt de CEO nu topmensen naar de winkelvloer in het kader van het zogenaamde ‘Feet on the floor’-programma. Dat zegt het Britse Sky News.
Het programma bestaat erin dat meer dan 4.000 werknemers vanop het Tesco-hoofdkantoor, inclusief topmanagers en Lewis zelf, van nu tot en met kerstmis een dag per twee weken in een supermarkt moeten meedraaien.
Het is niet de eerste keer dat topmensen van een distributeur meehelpen in een winkelpunt, maar de schaal waarop Lewis het nu doet is toch uitzonderlijk groot.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?