- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De speculoospasta van Lotus slaat ook aan in het Verenigd Koninkrijk. De smeerpasta is zo verslavend dat hij al de bijnaam “crack in a jar” kreeg. Ook Tesco gaat het product nu verkopen. Dat schrijft De Tijd.
Anderhalf jaar geleden introduceerde Lotus zijn speculoospasta, of Biscoff Spread zoals die in het VK heet, bij Waitrose en Sainsbury’s. Niet zonder succes, want de verkoopcijfers zijn sindsdien vervijfvoudigd. Hoewel het om bescheiden omzetcijfers gaat (+/- 1 miljoen euro), is het daarmee toch een succes. Bovendien gaat ook retailreus Tesco, de grootste Britse supermarktketen, de Biscoff Spread ook in de rekken leggen. Dat zegt Jan Boone (CEO Lotus Bakeries) in zakenkrant De Tijd.
Ook de Britse media merkten de stijgende verkoop van speculoospasta op, en maanden de consumenten aan om prompt Nutella en pindakaas te vergeten. Of het zover zal komen, is nog af te wachten, maar al de media-aandacht zal Lotus alleszins geen kwaad gedaan hebben.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?