Tetra Pak
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Tetra Pak
De Zwitsers-Zweedse onderneming voor voedingsverpakkingen Tetra Pak werkt samen met enkele drankmerken om de eerste drankkartonnen met vastgemaakte dop te maken.
Tetra Pak is recent in zee gegaan met enkele drankmerken om vijf nieuwe kartonnen verpakkingen met een vastgemaakte dop voor te stellen. De nieuwe doppen, geïntroduceerd door BBL in Ierland, Cido Grupa in de Baltische staten, LY Company Group, Lactalis Puleva in Spanje en Weihenstephan in Duitsland, zijn ontworpen om afval te voorkomen en de transitie richting hernieuwbare materialen te versnellen. “De vastgemaakte doppen spelen een belangrijke rol in het voorkomen van afval, omdat ze aan de verpakking blijven zitten. Ze kunnen ook helpen om de CO2-afdruk van het karton te verminderen wanneer ze gebruikt worden door voedingsfabrikanten, als optie op basis van planten, omdat ze gemaakt zijn op basis van polymeren afgeleid van suikerriet die op duurzame manier geteeld werd”, aldus het bedrijf. “Op basis van deze 5 nieuwe introducties voorzien we de invoering van ongeveer 300 verpakkingslijnen met vastgemaakte doppen tegen het eind van 2022”, aldus Marco Marchetti, vice-president verpakkingen, verkoop en distributie-oplossingen bij Tetra Pak.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?