- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Unilever heeft de resultaten van het eerste kwartaal bekendgemaakt. De voedingsmiddelen- en cosmeticagroep heeft een omzet van 12,1 miljard euro gerealiseerd, een stijging van 11,9%. Deze komt uit de opkomende markten, die 50% van de omzet vertegenwoordigen. Unilever benadrukt echter dat de prijsverhoging van grondstoffen een grote druk heeft uitgeoefend op de prijzen van de producten, die met 4,7% zijn gestegen.
Onder gelijkblijvende activiteiten zou de omzet met 8,4% zijn gestegen. In opkomende markten is de omzet 11,9% gestegen.
De divisie persoonlijke verzorging kende een stijging van 10,4% dankzij de stijging van de verkopen van deodorant, shampoos en huidverzorgingsproducten.
Segmenten:Personal Care: +8,4%Foods: +5,9%Home Care: +10%Refreshment: +7,4%
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?