United Petfood
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
United Petfood
United Petfood maakt zijn entree op de Amerikaanse markt. Het Gentse bedrijf gespecialiseerd in dierenvoeding kondigde gisteren aan dat het een productiesite van Wellness Pet Company in Indiana heeft overgenomen.
United Petfood produceert dierenvoeding voor huismerken van supermarkten. Het gaat daarbij om droog en nat voer, koekjes en snacks voor huisdieren. Aangezien het bedrijf zich enkel richt op private labels, doet de naam op zich misschien niet direct een belletje rinkelen. Toch is het bedrijf ondertussen uitgegroeid tot een wereldwijde speler en Europese leider in dierenvoeding, met een omzet van meer dan een miljard euro. Die positie kon het verzilveren door de afgelopen jaren verschillende concurrenten in Europa over te nemen. United Petfood is al aanwezig in 95 landen, maar met deze nieuwe overname van de productiesite van Wellness Pet Comany in Indiana betreedt het bedrijf voor het eerst de Amerikaanse markt. "De overname is een strategische zet, omdat het bedrijf hierdoor lokale productie kan opzetten in de Verenigde Staten, meer specifiek in Mishawaka in de staat Indiana, en zo zijn aanwezigheid op deze markt kan consolideren. We zien enorme mogelijkheden voor groei en samenwerking en we zijn verheugd over het potentieel voor synergieën tussen onze activiteiten op verschillende continenten”, zegt Elodie Fleury, vice-president van United Petfood Amerika. Reed Howlett, CEO van Wellness Pet Company, is verheugd over de verkoop en verzekert dat de overgang soepel zal verlopen voor het personeel.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?