De Nederlandse vakbeurs Trends wordt na een test eerder dit jaar officieel uitgerold in ons land én in het Zweedse Gothenburg. Daarnaast lanceert de vakbeurs een nieuwe ‘internationale’ huisstijl. Dat maakte beursorganisator Easyfairs bekend. 

Goed nieuws voor lifestyle- en tuinliefhebbers: de vakbeurs Trendz wordt nu ook uitgerold naar België en Zweden. Eerder dit jaar vond er al een test plaats in Gent, waar na een geslaagde editie beslist werd om de vakbeurs voortaan jaarlijks te laten plaatsvinden. Ter herinnering, bij onze Noorderburen bestaat de beurs al 15 jaar en trekt het jaarlijks zo’n 25.000 bezoekers. Daarbij gaat het om retailers en professionals die actief zijn bij home- & lifestylewinkels, bloemisterijen, tuincentra, interieurstylisten, webshops en fairtrade & gift stores. De beurs wordt er twee keer per jaar georganiseerd (januari en september) door organisator Easyfairs en dat zal ook in België het geval zijn. 

“Trendz heeft zich de laatste jaren razendsnel ontwikkeld in Nederland als het belangrijkste inkoop- en inspiratiemoment voor de retailers”, vertelt Mascha de Bruin, Global Brand Manager van Trendz. Het was dan ook een logische keuze om de vakbeurs internationaal uit te rollen. 

Zweden

En dat is niet alles. Ook Zweden mag TrendZ toevoegen aan zijn lijstje met vakbeurzen, al is het voorlopig nog wachten op een concrete datum. “De eerste Scandivanische versie zal plaatsvinden in Zweden, om precies te zijn: in Gothenburg. Daar heeft Easyfairs een gloednieuwe beurshal laten bouwen die sinds dit jaar geopend is. We zijn op dit moment aan het onderzoeken welke datum het meest geschikt is voor deze eerste Scandinavische editie. We beogen deze datum dit najaar bekend te maken”, aldus de Bruin.

Easyfairs heeft trouwens grootste plannen met Trendz. Op termijn wil het bedrijf de beurs immers uitrollen naar andere landen waar de beursorganisator actief is. Welke dat zijn, is voorlopig nog onduidelijk.

Nieuwe stijl en logo

Door Trendz toe te voegen aan het ‘global brand portfolio’, biedt Easyfairs exposanten vanaf 2020 de kans om ook in andere landen te exposeren met in elk land een unieke bezoekersdoelgroep. Bovendien biedt het de mogelijkheid aan exposanten om een groter en internationaal klantenbestand op te zetten. “Bij deze stap om Trendz internationaal op de kaart te zetten, hoort ook een sterke en herkenbare (global brand) huisstijl. Dit zorgt voor herkenbaarheid qua logo, payoff en visuele identiteit. Deze huisstijl wordt binnen elk land nauwkeurig en consistent gehanteerd. De nieuwe huisstijl bestaat uit een nieuw logo, nieuwe payoff en zeven herkenbare key-visuals. Voor Trendz Nederland geldt dat deze huisstijl vanaf dit voorjaar wordt doorgevoerd", vervolgt Mascha de Bruin.

Ter herinnering, beursorganisator Easyfairs organiseert meer dan 200 beurzen en events in 17 verschillende landen. Onder hen onder meer beurstitels als Empack (verpakkingsbeurs), Worksafe (health & safety) en Maintenance (industrieel onderhoud en assetmanagement).