Vandemoortele
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vandemoortele
Vandemoortele neemt Dolciaria Acquaviva over, een Italiaanse producent van diepgevroren brood, patisserie, zoete en hartige bakspecialiteiten. Vier maanden geleden greep het nog naast een concurrent van dat bedrijf, Forno d’Asolo.
Vandemoortele kan dan toch de hand leggen op een Italiaanse specialist in brood- en bakkerijproducten. Nadat het eerder naast de bakkerijreus Forno d’Asolo greep, heeft het nu wel Dolciaria Acquaviva kunnen overnemen van investeerder Apheon en de familie Acquaviva. Dat bedrijf uit Napels maakt diepgevroren bakkerijproducten en heeft een portfolio met zowel zoete als hartige producten. Het heeft een grote fabriek met vier moderne productielijnen in Napels en drie kleinere fabrieken in Noord-Italië. De groep bedient meer dan 40.000 klanten in heel Italië, voornamelijk in de horeca. Dolciaria Acquaviva was vorig jaar goed voor een omzet van ongeveer 120 miljoen euro en heeft vier productiesites in Italië. Met de overname verstevigt Vandemoortele zijn positie op de Italiaanse diepvriesbakkerijmarkt en versnelt het naar eigen zeggen zijn groei. De bakkerijafdeling van de groep, verantwoordelijk voor allerlei diepvriesproducten zoals brood, croissants, chocoladen, focaccia en donuts, was vorig jaar goed voor een omzet van 1,2 miljard euro, op een totale omzet van 1,92 miljard euro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?