- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Vendis Capital, het investeringsfonds gespecialiseerd in Europese consumentenmerken, heeft een meerderheidsbelang verworven in Petrol Industries, een snelgroeiend pan-Europees betaalbaar modemerk.
Petrol Industries, met hoofdkantoor in Tilburg (Nederland), ontwikkelt en verkoopt denim geïnspireerde kleding voor mannen en kinderen onder zijn merk ‘Petrol’. Petrol kende de voorbije jaren een sterke groei, onder andere door inte zetten op internationale expansie. Om die groei te bestendigen neemt Vendis Capital nu een meerderheidsbelang in het bedrijf.
Vincent Braams, partner van Vendis Capital: “We zijn onder de indruk van Petrol, dat binnen zijn markten een unieke positie wist te veroveren en populair is binnen een brede consumentenpopulatie. Het sterke Petrol-merk biedt veel groeikansen in een markt waar kostenbewuste consumenten met oog voor kwaliteit kiezen voor de ontwerpen en het imago van Petrol. De participatie in Petrol sluit perfect aan bij het profiel van de bedrijven waarin we willen investeren. Petrol is een typisch voorbeeld van een ondernemend bedrijf met sterke internationale groei dat heel wat voordeel kan halen uit de expertise van ons team op het vlak van organisatieontwikkeling en internationale groei."
De participatie in Petrol is al de vijfde investering van Vendis in Nederland. Andere investeringen zijn eyes + more (optiekzaken), Yarrah (biologische dierenvoeding), Hypo Group (producten voor paardensport) en Humanoid (high-end dameskleding)
Petrol is de eerste investering van het nieuwe fonds Vendis Capital II, waar onder andere Korys, de holding van de familie Colruyt, in geïnvesteerd heeft. |
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?