W23 Global
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
W23 Global
Ahold Delhaize en vier andere wereldwijde retailers hebben een durfkapitaalfonds opgericht, W23 Global, dat als missie heeft om te investeren in innovatieve bedrijven die de foodretail kunnen transformeren. Dat maakte Ahold Delhaize bekend.
Het nieuwe durfkapitaalfonds W23 Global verenigt vijf van 's werelds grootste foodretailers: Ahold Delhaize (Verenigde Staten, Europa, Indonesië), Tesco (Verenigd Koninkrijk, Ierland, Europa), Woolworths Group (Australië, Nieuw-Zeeland), Empire Company Limited/Sobeys Inc (Canada) en Shoprite Group (Afrika). De missie van W23 Global is om over een periode van vijf jaar 125 miljoen dollar te investeren in 's werelds meest innovatieve start-ups en scale-ups die in staat zijn om de foodretail te transformeren (klantervaring, efficiënterere waardeketens, etc.) en de duurzaamheidsuitdagingen van de sector aan te gaan (uitstoot, traceerbaarheid, afval, etc.). Dat stelt Ahold Delhaize in een persbericht. "W23 Global zal samenwerken met zijn investeerders om gemeenschappelijke onopgeloste uitdagingen te identificeren en ondernemers te helpen oplossingen te ontwikkelen, waardoor de bedrijven in het portfolio sneller naar een wereldwijde schaalgrootte kunnen groeien", aldus Ingrid Maes, CEO en Chief Investment Officer (CIO) van het fonds, en ook aan het hoofd van het Woolworths Innovation Fund. Frans Muller, CEO van Ahold Delhaize, zei op zijn beurt dat zijn groep ernaar uitkijkt om de krachten te bundelen met andere leiders uit de sector om hun collectieve impact te maximaliseren. Elke betrokken retailer is een gelijke financier en partner van W23 Global, met hun respectievelijke CEO's die zitting hebben in het investeringscomité.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?