- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Maar liefst 1.500 biospeciaalzaken uit Frankrijk lanceren samen een satirisch filmpje waarbij ze het misbruik van het biolabel door verschillende bedrijven aan de kaak stellen. Volgens hen moet er meer coherentie zijn tussen de verschillende manieren waarop bioproducten worden geproduceerd en moeten de biologische waarden in ere hersteld worden.
Tegenwoordig is het al bio wat de klok slaat. Toch wordt het biolabel volgens biowinkels nog veel te vaak misbruikt voor meer winstbejag en een beter imago. En daar heeft de biosector meer dan genoeg van. Daarom sloegen maar liefst 1.500 gespecialiseerde biowinkels, die allemaal lid zijn van de vereniging voor biologische distributeurs Synadis Bio en die goed zijn voor 1/3 van de biologische distributie in Frankrijk, de handen in elkaar. Ze lanceerden samen een satirisch filmpje waarin ze de wantoestanden op een ludieke manier aanklagen. Bovendien willen ze zo een oproep doen om de basiswaarden van bio terug in ere te herstellen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?