- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
#2 De pandemie, groeiende inflatie en messcherpe concurrentie: 2022 kondigt zich als een moeilijk jaar aan voor retailers. Wat verwachten ze zelf van de komende twaalf maanden? Elke dag van de week blikt een retailer vooruit. Vandaag: Colruyt. Aan het woord is communicatieverantwoordelijke Hanne Poppe.
Online boodschappendiensten en ‘last mile home delivery’. Waar België op het gebied van e-commerce achterliep op andere landen, heeft de coronacrisis ons twee jaar matuurder gemaakt. De laatste stap naar thuisbezorging maakt ook deel uit van deze trend. Wij geloven niet in een vast model, maar in ad hoc-oplossingen, afhankelijk van de omgeving en de situatie: leveringen in landelijke gebieden, in stedelijke en voorstedelijke gebieden, maar ook afhaalpunten, enzovoort. Tegelijk wordt het voor retailers belangrijk om consumenten en klanten te informeren, zodat ze gemakkelijker duurzamere en gezondere keuzes kunnen maken. We zien ook een heel relatieve klantenloyauteit en de populariteit van lokale winkels.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?