- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Om een merk en/of bijhorende promoties in de kijker te plaatsen, blijft POS-materiaal uiterst belangrijk voor retailers. Het is dan ook interessant om op regelmatige basis de vraag te stellen: wat zijn de voornaamste trends in de displaywereld? Gelet op de macro-economische situatie blijkt het van belang om stil te staan bij de druk van inflatie, hogere papierprijzen en aandacht voor duurzaamheid. Hoe kijken enkele prominente spelers in het wereldje naar het heden en de nabije toekomst? We zochten een antwoord op de belangrijkste vragen van vandaag.
Displays doen een product in het oog springen, vertellen een uniek verhaal en moeten consumenten zo overtuigen. “De belangrijkste drivers van POS-materiaal blijven dan ook overeind: de visibiliteit van een nieuw product, het merkimago, impulsaankopen en promoties in de verf zetten”, zegt Frank Penne, managing director van displaybedrijf Smurfit Kappa Drogenbos. “Tegelijk is de vraag naar op maat gemaakt materiaal voor de klant nog sterker geworden. Het gaat niet alleen over meerverkoop, maar het is ook en vooral belangrijk om je te onderscheiden op het winkelpunt, via verschillende formaten van displays en flexibiliteit in designs. Met een model van digital printing kun je verschillende versies tegelijkertijd printen.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?