- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Kazidomi, een Brusselse webshop voor gezondheidsproducten zoals voeding, cosmetica en huishoudproducten, heeft zopas 450.000 euro opgehaald bij vier Belgische ‘business angels’. Met het geld wil de start-up het aanbod uitbreiden, investeren in mensen en IT, en de Nederlandstalige markt aanboren.
Kazidomi is medio 2016 opgericht door Emna Everard en Alain Etienne. De webshop is gespecialiseerd in gezonde voedingsproducten (onder andere voor mensen met allergieën en intoleranties), organische en huidbeschermende cosmetica, babyvoeding en accessoires, milieuvriendelijke schoonmaakproducten en dergelijke. De producten worden met 20 tot 50% korting verkocht aan abonnees. Die betalen 100 euro per jaar. Indien ze na een jaar niet minstens 100 euro bespaard hebben, krijgen ze het verschil terugbetaald.
Volgens L’Echo hebben Everard en Etienne nu 450.000 euro opgehaald bij vier ondernemers: François Blondel (CEO van het Luikse biotechbedrijf KitoZyme), Olivier Coune (aandeelhouder en voorzitter van de raad van bestuur van Pierre Marcolini), Benoît Coenraets (oprichter industriële deuren Dynaco) en Eric Everard (oprichter van Easyfairs en oom van Emna Everard). Eerder hadden de oprichters van Kazidomi 50.000 euro ‘seedfunding’ en 100.000 euro leningen opgehaald, onder andere bij Brustart. Het bedrijf is al een jaar winstgevend.
Met de nu opgehaalde financiële middelen wil de webwinkel een flinke tand bijsteken. Het assortiment, dat startte met 350 referenties en gegroeid is tot 1.500 producten, moet snel uitbreiden tot 2.000 producten. Ook het aantal abonnees moet groeien. Vandaag zijn het er 1.200 en er komen maandelijks 200 bij. Tegen het einde van dit jaar moeten het er 4.000 zijn. Daarnaast wordt geïnvesteerd in tien nieuwe werknemers (wat het totaal op 17 FTE’s brengt). Kazidomi wil het jaar afsluiten met 2 miljoen euro omzet. Die bedraagt momenteel 100.000 euro per maand.
De omzet wordt voor het merendeel in Franstalig België en Frankrijk (ongeveer een derde) gerealiseerd. Een Nederlandstalige versie van de website bestaat al, maar tegen het einde van dit jaar willen Everard en Etienne zich meer op Vlaanderen en Nederland richten. Hiervoor wordt een specifieke marketingploeg samengesteld. Aan L’Echo zegt Everard dat zij een nieuwe, grotere ophaalronde willen organiseren bij investeerders in het noorden van het land.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?