- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Wereldbeker voetbal komt er bijna aan! En om alvast in de sfeer te komen, lanceert Lidl zijn eigen augmented reality app “Lidl GoalgettAR”, waardoor consumenten zich live in het voetbalstadion wanen. Hoewel de app in verschillende landen, waaronder Duitsland en Frankrijk gelanceerd wordt, is het nog onduidelijk of dat ook in België het geval zal zijn.
Lidl lanceert “Lidl GoalgettAR”, een augmented reality app waardoor consumenten zich meteen live in een voetbalstation wanen. Het doel van het spel? Zoveel mogelijk punten behalen door te scoren. Eerst moet de speler zoveel mogelijk virtuele ballen verzamelen. Van zodra hij er genoeg heeft, kan het echt spel beginnen. De speler plaatst eerst een virtueel doel in de echte omgeving en dan is het scoren geblazen!
“De app zorgt voor een realistische speelervaring, want het scoren werkt als in het echte leven”, benadrukt de retailer. De app herkent namelijk de beweging die het been maakt als het een doelpunt wil maken. Bij elk doelpunt verzamelt de speler punten die hij kan gebruiken om deel te nemen aan exclusieve wedstrijden of die hij op de website van Lidl kan inruilen voor kortings- en waardebonnen.
In Duitsland kunnen klanten bijvoorbeeld 5 Smart TVs van Samsung en 3 iPhones 8 (256 Go) winnen. In Frankrijk biedt de retailer dan weer een reis naar de Dominicaanse Republiek, 3 smartphones, 3 televisies, 3 Playstations 4 en 50 waardebonnen van 50 euro aan. En in Kroatië maken shoppers kans op een televisie of een Galaxy S9 smartphone.
Elk doel levert 50 tot 300 punten op, afhankelijk van de moeilijkheid en de afstand. Als de speler bovendien gesponsord wordt door zijn vrienden kan dat 500 extra punten opleveren. Daarnaast kan hij in de buurt van een Lidl-filiaal gouden ballen vinden die hem dubbel zoveel punten opleveren.
Officieel wordt de app in Duitsland op 28 mei voorgesteld en ook in Frankrijk zal de release snel volgen. Onze redactie heeft ondertussen contact opgenomen met Lidl België, maar daar hebben ze nog niet gereageerd. Het valt dan ook nog af te wachten, of de app binnenkort ook in ons land gelanceerd wordt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?