iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Het gaat weer beter met Wibra: in 2021 lieten de omzet en winst een mooie groei zien. En volgens CEO Bas Duijsens wordt 2022 nog beter.
De omzet van Wibra is gestegen van 125 miljoen euro in 2020 naar ruim 129 miljoen euro in 2021, zo blijkt uit de jaarrekening die het Nederlandse bedrijf onlangs vrijgaf. De discounter sloot 2021 ook af met een winst van 5,2 miljoen euro, tegenover slechts 1,5 miljoen euro het jaar voordien. De omzetstijging is vooral te danken aan de situatie in België, waar Wibra de activiteiten van 36 van zijn 81 Belgische winkels heeft hervat na het faillissement van 2020. De retailer heeft sindsdien verschillende nieuwe winkels in ons land geopend. In Nederland is de omzet daarentegen gedaald van 108 miljoen naar ongeveer 98 miljoen. Dit was het gevolg van het besluit van de Nederlandse regering om de winkels dat jaar te sluiten in het kader van de coronapandemie.
Wibra CEO Bas Duijsens was zeer tevreden met de resultaten. "Discounters hebben het iets makkelijker dan de spelers uit het middensegment. We zijn op dreef”, zei hij tegen het Nederlandse RetailTrends. Bas Duijsens zei ook dat de positieve trend daarna niet is afgenomen. "Ik kan nu al zeggen dat 2022 beter zal zijn dan 2021.” Tot slot benadrukte de manager het succes van de herlancering in België en het nieuwe winkelconcept, waardoor het bedrijf veel nieuwe klanten heeft kunnen winnen. Tot slot zei hij dat hij de toekomst met veel vertrouwen en enthousiasme tegemoet kijkt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?