- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Schrijf u voor 6 juni in voor de Mercuriusprijs!
Ook dit jaar gaat Comeos, de federatie van handel en diensten, voor de uitreiking van de Mercuriusprijs op zoek naar het beste winkelconcept. De zevenkoppige jury, onder voorzitterschap van Aline Juliá, kiest na een uitgebreide mystery shopping de winnaar. Deze wordt bekroond tijdens een wervelende prijsuitreiking op 5 november, maar u heeft maar tot 6 juni om uw concept in te schrijven via mercuriusprijs@comeos.be!
De Mercuriusprijs beloont het strafste winkelconcept van 2014. De jury is op zoek naar winkels waarin beleving centraal staat, die clicks in hun winkelconcept integreren of met een aanbod of prijs zo uniek dat ze de uitstraling van de winkel(s) bepalen. Ook handelaars die duurzaamheid relevant maken voor hun klanten, opvallen door het enthousiasme en de vakkennis van hun personeel of waarbij het gebouw en de inrichting van de winkels op zich al voor differentiatie zorgen, maken kans op de prijs. Het spreekt voor zich dat het winnende concept ook rendabel moet zijn.
Jury
Voor de jury tekenen ook dit jaar zeven toonaangevende retailexperts met uiteenlopende functies present, - die elk dossier uit zeer verschillende invalshoeken kan (en zal) bekijken. De jury wacht de moeilijke taak om uit alle ingezonden dossiers 10 laureaten te selecteren. Bij deze laureaten gaan zij mystery shoppen, om de dossiers te toetsen aan de realiteit op de winkelvloer.
Heeft u het winkelconcept van het jaar?
Bent u de opvolger van Le Pain Quotidien (winnaar 2013)? Stuur dan tegen 6 juni uw dossier naar mercuriusprijs@comeos.be. Omschrijf waarom hun winkelconcept de prijs verdient, beargumenteer waarom uw winkel anders is dan anderen en voeg enkele foto’s toe. Wie weet mag u op 5 november wel de Mercuriusprijs ontvangen in de Wild Gallery te Vorst!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?