- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Om weerstand te kunnen bieden aan de grootdistributie, zetten wijnkelders in op de plotselinge toename van aankopen via internet en bieden zij hun wijnselecties online aan. In Frankrijk zijn er momenteel ongeveer 300 internetsites van gespecialiseerde wijnhandelaren. Maar België lijkt ook op deze rijdende trein te springen en zich op in dit avontuur te storten. Op wereldniveau genereert de verkoop van wijn via internet 3,4 miljard euro, een bedrag dat 3,2% van de omzet van de sector vertegenwoordigt, ongeacht het verkoopkanaal. In België wordt slechts 1% van de wijnverkopen via internet gerealiseerd. Maar internetgebruikers lijken meer geld te spenderen dan supermarktklanten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?