Delhaize kondigt wijzigingen aan in de samenstelling van zijn directiecomité. Drie van zijn leden verlaten het bedrijf.

Mark Verleye, Senior Vice President Supply Chain & Quality, Sylvie Van den Eynde, Senior Vice President People & Organization en Jorge Bulleraich, Senior Vice President Finance, verlaten het bedrijf en maken dus niet langer deel uit van het directiecomité van Delhaize.

In september werd er een eerste belangrijke wijziging doorgevoerd in de samenstelling van de directie van Delhaize. Xavier Piesvaux werd aangesteld als nieuwe CEO, en volgde daarmee zijn voorganger Denis Knoops op. De retailer bevestigde dat Piesvaux vanaf dan zou rapporteren aan Wouter Kolk, de CEO van Albert Heijn Nederland. Nu, vier maanden later, kondigt Delhaize opnieuw wijzigingen aan in zijn directiecomité.

Nieuwe gezichten

Naast het vertrek van drie leden, zullen twee nieuwe gezichten hun intrede maken in het directiecomité. Zo wordt Dieter De Waegeneer, voormalig verantwoordelijke voor Social Affairs en Compensation & Benefits, en de HR-dienst, de nieuwe Senior Vice President  People & Organisation en Sustainability. Ook Siger Spaans, voormalig Vice President Finance voor de supermarkten van Albert Heijn in Tsjechië (het lokale merk van Ahold in Tsjechië), wordt de nieuwe Senior Vice President  Finance.

Het directiecomité wordt verder aangevuld door Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize; Françoise Burlet, Senior Vice President Customer Operations; Marc Debussche, Senior Vice President Product, Quality, Marketing & Store Concept; Kris Van Strydonck - Senior Vice President Strategy, Network Development & E-Commerce; Els Steen - Senior Vice President Legal Belgium & Central and Southeastern Europe ; en Thierry De Vleeschouwer - CIO Belgium & Central and Southeastern Europe. 

Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize, geeft meer uitleg over de wijzigingen: “We beschikken over het juiste team om onze ambitie waar te maken. Delhaize wil de favoriete supermarkt in België en Luxemburg zijn met een uniek aanbod voor haar klanten. In dat kader lanceerden we vorige week de campagne rond onze nieuwe positionering “Beter leven begint bij beter eten” wat zich vertaalt in de nieuwe slogan “Mee met ’t leven”.”