- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Zweedse snoepbedrijf Cloetta, bekend van de King-pepermuntjes en kauwgom van Sportlife, wil zijn productievestiging in Turnhout sluiten. Samen met nog andere filialen moet die wijken voor een nieuwe fabriek in Nederland.
Het bedrijf publiceerde maandagavond een persbericht over zijn plannen om de vestiging in Turnhout te sluiten en een nieuwe fabriek te bouwen in Nederland. Behalve de vestiging in Turnhout moeten ook twee vestigingen in het Nederlandse Roosendaal dicht. De ingrepen zijn nodig om de verdere groei in de snoepcategorie te faciliteren, staat in het bericht te lezen. De drie vestigingen - waar in totaal 350 mensen werken - ruimen plaats voor een gloednieuwe en duurzame fabriek in Nederland, die het bedrijf 'aanzienlijke kostenbesparingen' moet opleveren. Waar die nieuwe vestiging precies komt, deelt het Zweedse bedrijf niet mee. De bouw zal in 2023 beginnen en in 2026 moet de fabriek volledig operationeel zijn. In Turnhout werken volgens de website van het bedrijf zo’n 115 mensen. De werknemers waren niet op de hoogt van de plannen. Dinsdagmorgen staat er een bijzondere ondernemingsraad gepland.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?