- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De verkoop in de Belgische supermarkten is tijdens week 12 van dit jaar, van 16 tot 22 maart, met 37,5% gestegen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
De stijging is goed voor een extra verkoop van 94 miljoen euro in vergelijking met dezelfde week vorig jaar. De stijging is wel minder uitgesproken dan die tegenover de week ervoor, toen er een stijging van 45% was. De impact van COVID-19 op de verkoop van de supermarkten is enorm: Nielsen schat dat de impact 250 miljoen euro bedraagt in de foodretail.
"De omzet van de retailers blijft stijgen tegenover dezelfde periode vorig jaar", aldus Johan Vrancken, managing director van Nielsen Connect Benelux. "De detailhandelaars staan klaar om ons te bedienen met voeding en andere producten die vandaag essentieel zijn, het is dus belangrijk dat de bevolking zich houdt aan zijn koopgewoontes zodat de toeleveringsketen goed gemanaged kan worden. Iedereen kan en moet erkentelijk zijn voor de inspanningen die alle medewerkers van alle supermarkten leveren."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?