- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
AB InBev stelde vandaag in de luchthaven van Zaventem haar nieuwe Belgische identiteit voor: ‘Home of Beer’. Iedere reiziger die in de eerste week van juli via Zaventem naar huis keert, wordt op een Stella Artois getrakteerd. "Belgen mogen trots zijn op hun bieren", aldus CEO Carlos Brito.
AB InBev is een multinational die van Japan tot Chili bier verkoopt, maar een hele sterke Belgische verankering heeft. Die verankering zet het bedrijf vandaag sterker in de verf met ‘Home of Beer’, een identiteit waarmee het de Belgische consument nadrukkelijk wil aanspreken. De campagne gaat gepaard met een opmerkelijke actie: in de eerste week van juli krijgen reizigers die via Zaventem naar huis terugkeren van een medewerker van AB InBev een Stella Artois aangeboden in een specifiek bierglas. AB InBev zal ook gepersonaliseerde “Welcome to the Home of Beer” pancartes uitdelen waarmee vrienden en familie reizigers kunnen verwelkomen. Reizigers kunnen ook een Belgisch bierpaspoort krijgen met gratis bonnen voor geselecteerde cafés in Brussel. De campagne zal ook op sociale media gevoerd worden. Volgens CEO Carlos Brito is het een manier om bij Belgen meer trots op te wekken over bieren die overal ter wereld goed scoren. “Vanaf het moment dat ze thuiskomen, proeven ze de unieke smaak van een echt Belgisch pintje. Maar België is ook voor een andere reden belangrijk voor ons. We investeren ook blijvend in België. Dit jaar zullen we 94 miljoen investeren, om zo duurzaam te groeien.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?