iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Te midden van de onrust in de Verenigde Staten heeft bierreus AB InBev besloten om enkele honderden banen te schrappen, voornamelijk in de marketingafdelingen. Brouwerij- en magazijnpersoneel zouden gespaard blijven.
AB InBev gaat enkele honderden banen schrappen in zijn kantoren in de VS, zo melden verschillende Amerikaanse media. CNN heeft het over maximaal 380 banen die bedreigd worden, terwijl The Wall Street het heeft over minder dan 2% van het personeelsbestand in de VS, dat in totaal zo'n 18.000 werknemers telt. "Hoewel we nooit licht over dergelijke beslissingen gaan, willen we ervoor zorgen dat onze organisatie klaar blijft voor succes op lange termijn", zei Brendan Whitworth, CEO van de Amerikaanse tak van AB InBev, aldus De Tijd. "Deze veranderingen in de bedrijfsstructuur zullen onze teams in staat stellen om zich te concentreren op wat we het best doen: geweldig bier brouwen voor iedereen.”
Deze maatregel is een direct gevolg van de grote boycotcampagne in de VS die al enkele maanden gericht is tegen Bud Light-bier. Die boycotcampagne kwam er nadat AB InBev, dat tot dan toe nummer 1 was in de VS, besloot samen te werken met transgender influencer Dylan Mulvaney, een initiatief dat helemaal niet in de smaak viel in Amerikaanse conservatieve kringen. Eerder deze maand schatten analisten van Citi dat dit 'fiasco' AB InBev tot 1,6 miljard dollar aan operationele winst kan kosten. De brouwerijgigant publiceert volgende week donderdag zijn resultaten voor het tweede kwartaal.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?