- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Door de tegenkanting van de Amerikaanse overheid omtrent de overname van het Mexicaanse Grupo Modelo, heeft AB InBev aangekondigd de Amerikaanse activiteiten van Modelo te verkopen.
De Amerikaanse antitrustautoriteiten wouden verhinderen dat de Belgisch-Braziliaanse brouwer de controle over Grupo Modelo kreeg, uit angst dat de overname de bierprijs in de Verenigde Staten zou doen oplaaien.
AB InBev staat daarom een belang van 50 procent in Crown, dat de merken van Grupo Model op de Amerikaanse markt verdeelt, af aan drankengroep Constellation. AB InBev zal ook een brouwerij in Piedra Negras, nabij Texas, verkopen aan Constellation, net als de Amerikaanse merklicenties voor Corona en de andere Modeloproducten. De deal is goed voor 2,9 miljard dollar en moet Crown onafhankelijker maken op de Amerikaanse markt.
Of deze toegevingen voldoende zijn om de Amerikaanse concurrentieautoriteiten te overtuigen, valt nog af te wachten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?