- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Na de verkoop van merken als Grolsch en Peroni, wil AB InBev nu ook de Oost- en Centraal-Europese merken van SABMiller afstoten. De biergigant hoopt zo sneller groen licht te krijgen voor de overname van SABMiller.
Het gaat om merken van SABMiller in Hongarije, Roemenië, Tsjechië, Slovakije en Polen. De bekendste daarvan zijn het Tjechische Pilsner Urquell en het Poolse Tyskie. Samen zouden de activiteiten zo’n 6 miljard euro waard zijn.
AB InBev meent dat er heel wat interesse is in de activiteiten in Oost- en Centraal-Europa, een markt die volgens analisten niet essentieel is in de fusie tussen AB InBev en SABMiller.
De Europese Commissie spreekt zich op 24 mei uit over de deal tussen AB InBev en SABMiller en de bierreus zet met deze verkoop alles op alles om een goedkeuring te krijgen van de autoriteiten. CEO Carlos Brito hoopt de transactie immers in de eerste helft van 2016 af te ronden.
Om een goedkeuring van de overname te verzekeren, deed AB InBev eerder al garanties aan de Zuid-Afrikaanse overheid en verkocht het de SABMiller-biermerken Grolsch, Peroni en Meantime aan de Japanse brouwer Asahi.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?