- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Dat bier en voetbal hand in hand gaan is geen geheim, maar hoe sterk de impact van een voetbaltoernooi kan zijn op de bierverkoop blijkt uit de eerste kwartaalcijfers van AB InBev.
In Zuid-Amerika draait de WK-campagne al op volle toeren, waardoor het merk Corona 10% groeide in Mexico. In Brazilië groeiden de volumes 8,6% dankzij carnaval, waardoor de verwachtingen voor het WK hooggespannen zijn.
In ons land daalden de volumes met 3,1%, net omdat er nog geen promoties warden gevoerd. AB InBev heeft zijn promotiekalender voor de supermarkten gewijzigd, klinkt het. Concreet spaart het bedrijf achter Jupiler en Stella Artois zijn campagnes voor de wereldbeker voetbal.
Alles bij mekaar realiseerde AB InBev een omzetgroei van 8,9% (excl. wisselkoerseffecten) tot 10,6 miljard dollar, en een volumegroei van 4,4% (tot 106 miljoen hectoliter). Die cijfers lagen de verwachtingen van analisten, maar de winstcijfers lagen daar wel onder. De nettowinst viel terug tot 1,42 miljard dollar (Q1 2013: 1,853 miljard).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?