Action
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Action
Action heeft zijn indrukwekkende groei met dubbele cijfers in het eerste kwartaal van 2023 voortgezet. De keten opende ook ongeveer 30 nieuwe winkels en nadert nu de symbolische grens van 3.000 verkooppunten.
Low-end retailer Action zag zijn omzet in het eerste kwartaal van dit jaar met 36% stijgen tot ongeveer 2,5 miljard euro, zo blijkt uit de financiële resultaten van de 3i Groep, de belangrijkste aandeelhouder van Action. In het eerste trimester opende de keten ook 34 nieuwe winkels, waaronder zijn eerste in Slowakije, het elfde land waar Action actief is. Dit brengt het aantal verkooppunten van de keten op 2.997 (begin april). De vergelijkbare omzet steeg met 24,3%. Voor heel 2022 boekte Action een omzetstijging van 30% tot 8,9 miljard euro en opende het 280 nieuwe winkels. Volgens Action zijn er bovendien nog veel expansiemogelijkheden, zowel in nieuwe regio's als in regio's waar de discounter al aanwezig is. Vorige maand kondigde CEO Hajir Hajji trouwens aan dat er later dit jaar een webshop in België wordt geopend.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?