- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De grootste foodretailer van de Benelux heeft een goede maand geleden een filiaal geopend in België, meer bepaald in Brasschaat. Op alle muren van dit gloednieuwe filiaal prijkt de slogan: ‘Bij deze Albert bent u koning’. Gevoel voor humor hebben ze wel, en dat konden we op de redactie van Gondola dan ook ten zeerste appreciëren. Wij wilden het fenomeen Albert Heijn België wel eens in actie aanschouwen en daarom zijn we een week na de persvoorstelling opnieuw teruggekeerd en we werden uiterst vriendelijk ontvangen door Marco Van Ende die samen met zijn zus Nathalie de eer had de eerste Appie van dit land uit te baten. Maar wij willen van deze gelegenheid ook gebruik maken om aan enkele experts ter zake te vragen wat nu eigenlijk de gevolgen zullen zijn voor het Belgische supermarktlandschap. We vroegen raad aan Chris Opdebeeck, bestuurder van Marketing Map, Gino Van Ossel, professor aan de Vlerick Management School en gespecialiseerd in retailmarketing en aan onze Nederlandse collega’s van de Levensmiddelenkrant bij monde van Willem-Paul de Mooij, algemeen hoofdredacteur.
Eerst en vooral, het mag gezegd worden, de eerste Albert Heijn van België ziet er verdomd goed uit. Lage rekken, brede gangen en (typo)grafisch is deze enseigne eerlijk gezegd duidelijker en gestructureerder dan wat we in België gewend zijn. Maar daar kan u best zelf over oordelen aan de hand van de bijgaande fotoreportage.
Lees het vervolg in Gondola Magazine april 2011
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?