- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Binnen drie jaar voorziet Ahold Delhaize een groei van zijn omzetcijfer en marktaandeel, en de verdubbeling van zijn B2C online omzet die zo’n 7 miljard euro moet bedragen tegen 2021. Dat maakte de groep bekend in het kader van zijn Leading Together groeistrategie.
Tijdens de Capital Markets Day in New York stelde Ahold Delhaize zijn groeistrategie Leading Together voor. De groep voorziet een stijging van zijn omzetcijfer en marktaandeel in de komende 3 jaar. Online wil Ahold Delhaize zijn omzetcijfer verdubbelen tot 7 miljard euro tegen 2021.
“Terwijl we investeren in groei, behoudt het bedrijf een gedisciplineerde aanpak wat betreft de investeringen en de toewijzing van het kapitaal, gesteund door een cumulatief kostenbesparingsprogramma van 1,8 miljard euro tot in 2021 en een vrije cash flow van ongeveer 2 miljard euro per jaar vanaf 2019 tot 2021”, benadrukte de groep. De investeringen zijn goed voor 3% van de jaarlijkse omzet in de komende 3 jaar.
“Het is onze bedoeling om de investeringen die nodig zijn voor groei zelf te financieren, aangezien ons nieuwe kostenbesparingsprogramma ons toelaat om een stabiele groepmarge te houden in 2019. Daardoor kunnen we investeren in onze winkels, ons omnichannel aanbod en onze technologie, en dat terwijl we nieuwe leadership mogelijkheden verkennen en verwerven in bestaande en aangrenzende markten”, verklaarde Frans Muller, CEO Ahold Delhaize, tijdens de Capital Markets Day.
Naar verluidt zou de groep maar liefst 2 miljard euro investeren in de herpositionering van zijn grootste Amerikaanse merk, Stop & Shop, alsook in de snelheid en de dekking van zijn leveringen en zijn Click&Collect-netwerk.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?