- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De nettowinst van de groep daalt.De moeilijke marktsituatie zou gedurende het eerste kwartaal zwaar hebben gedrukt op het resultaat van de Nederlandse distributiegroep. De cijfers die de groep heeft geleverd vermelden een stijging van de omzet met 1,9% naar 9,7 miljard euro en een daling van de nettowinst met 3%, naar 282 miljoen euro. De analisten van Aurel BGC vinden deze resultaten teleurstellend. De marktconsensus ging namelijk uit van 9,84 miljard euro omzet en een operationeel resultaat van 453 miljoen euro.
“Wij verwachten dat 2012 een moeilijk jaar zal zijn voor de voedingsdistributie, niet alleen vanwege de toegenomen concurrente maar ook door de druk die op de consumentenbudgetten wordt uitgeoefend, vooral in Europa”, benadrukt Dick Boer, Algemeen Directeur van Ahold.
In zijn persbericht benadrukt de groep tevreden te zijn met de resultaten van de Belgische winkels. Wij wijzen op het feit dat er op Belgisch grondgebied onlangs twee nieuwe winkels van Albert Heijn zijn geopend waarmee het totaal op vier komt en de werkelijke aftrap is gegeven voor de ontwikkelingen van een netwerk in Vlaanderen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?