Albert Heijn
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn
Albert Heijn viert zijn tiende verjaardag in ons land. Bij dat jubileum laat het weten dat het mikt op 100 winkels in België, het aantal dat concurrent Jumbo twee jaar geleden bij zijn komst vooropstelde. De twee supermarkten zijn in Vlaanderen elkaars grootste concurrenten.
Tien jaar geleden opende in Brasschaat de eerste winkel van Albert Heijn in ons land. Toen nog met veel vraagtekens en enige aarzeling, vandaag heeft de Nederlandse markt zijn plaats veroverd op de Vlaamse en Brusselse markt. Nadruk ligt op de Hollandse prijzen – onlangs kwam de supermarkt nog in de pers met een opvallende promotiestunt, meldde Gondola -, maar ook een uitgebreid assortiment, iets waarmee het zich onderscheidt van discounters als Aldi en Lidl. Het imago van Albert Heijn zit daarmee in het vaarwater van dat van nieuwkomer Jumbo, dat onder meer door de coronacrisis maar ook praktische moeilijkheden nog niet tot de groei is kunnen komen waarvan het bij zijn komst in België droomde. Jumbo ziet potentieel voor 100 winkels in ons land, precies het getal waarmee ook Albert Heijn uitpakt. Alleen staat Albert Heijn al veel dichter bij dat doel: het telt vandaag zestig winkels. De laatste opende vorige woensdag nog maar de deuren in Merchtem.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?