Albert Heijn
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn
Albert Heijn breidt AH Overblijvers, zijn project tegen voedselverspilling, uit. Nederlandse klanten kunnen pakketjes met producten die hun houdbaarheidsdatum bereiken nu ook via de app reserveren. In België wordt het is het (voorlopig) niet mogelijk via de app te reserveren.
AH Overblijvers is vanaf nu in alle Nederlandse Albert Heijn-winkels beschikbaar. De pakketjes met producten die aan het eind van de dag overblijven, hun houdbaarheidsdatum naderen of uit het assortiment verdwijnen, zijn voortaan via de app te reserveren. Klanten kunnen zo zien welke pakketten in hun winkel beschikbaar zijn en ze aan het einde van de dag aan een lage prijs ophalen. Klanten kunnen daarbij kiezen tussen de pakketten Verrassing, Vegetarisch en Bakkerij. Albert Heijn gebruikt al meer dan 10 jaar een sticker waarmee het aangeeft dat bepaalde producten met 35% korting kunnen gekocht worden. De Nederlandse supermarktketen wil tegen 2030 de helft minder voedsel verspillen dan in 2015. Het verwacht met AH Overblijvers 4,5 miljoen kilo voedsel te besparen. “Elke kilogram verspild voedsel vinden wij er één te veel. Dit is niet alleen ontzettend zonde van het eten en de energie die erin is gestopt om het product te maken, het heeft ook een negatief effect op het klimaat”, zegt Henk van Harn, directeur merchandising & sourcing. In België is het op dit moment nog niet mogelijk via de app overblijvers te reserveren, al wordt het iniatiatief hier wel “met veel interesse” gevolgd.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?